Betingelser

Betaling
Beslagsmanden.dk modtager betaling med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, MobilePay og Viabill. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. (Da vi ikke har en aftale med Nets, vil det på Visa-Dankort være Visa delen der bliver brugt til at hæve fra)

Betaling via faktura er også muligt hvis du handler som firma eller offentlig institution med EAN nummer.

Alle beløb er i DKK. Danske kroner og er incl. moms.

Beslagsmanden.dk krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med PBS.

Levering

Beslagsmanden sørger for levering med fragtfirma valgt af kunde ved bestilling, til modtager på den dato der er ønsket i bestillingen. Rettidig levering forudsætter dog at Leverandør overholder leveringsfristen. Såfremt der opstår forsinkelser hos leverandør, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den ønskede leveringsdato. Beslagsmanden.dk kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos leverandør. I tilfælde af meget forsinkede (adskillige dage udover tidsfristen) eller decideret udeblevne leverancer, fremsender Beslagsmanden.dk naturligvis en ny leverance uden beregning.

Levering til Færøerne, Grønland og udlandet sker med leverandør valgt af Beslagsmanden.dk. Ordrer til udlandet kan IKKE foretages direkte over hjemmesiden, der skal du tage kontakt til os først.

Reklamationsret
Beslagsmanden.dk yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles Beslagsmanden.dk indenfor rimelig tid. Varen kan efterfølgende returneres for reparation, ombytning eller efter aftale evt. kreditering. I forbindelse med reklamationssager afholder Beslagsmanden.dk returneringsomkostninger i rimeligt omfang.

Reklamation og varereturnering
Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til:

Beslagsmanden.dk
Frisenborgvej 6F1
7800 Skive

Varereturnering foregår også til denne adresse – bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav. Returnering kan også ske ved at nægte modtagelse eller aflevere varen personligt hos os. Det er ikke et krav men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken – eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer for bankkonto hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance mv.

Refusion
I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller forudbetalte varer som afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis refusion af købesummen. Refusion sker normalt altid ved bankoverførsel, og Beslagsmanden.dk har derfor brug for oplysninger om registreringsnummer og kontonummer for din bankkonto. Disse oplysninger er ikke følsomme, og kan uden videre oplyses pr. email eller anden traditionel korrespondanceform.

Fortrydelsesret
Der er 14 dages returret på varerne, regnet fra den dag de modtages. Hvis du vælger at fortryde et køb, skal du blot returnere varen i væsentligt samme stand og mængde som du modtog den. Når varen er modtaget retur og godkendt, refunderes købsprisen til din konto indenfor få dage. Omkostninger til returnering skal du selv afholde.

Ønsker du at sende en vare retur til os, skal det som udgangspunkt ske indenfor 14 dage efter modtagelse af dine varer, i samme stand som varen er modtaget. Det er tilladt at pakke varen ud. Denne frist træder i kraft efter du har modtaget de sidste varer i din ordre, såfremt de bliver leveret adskilt.

Ønsker du at returnere en vare du har haft i mere end 14 dage, så skriv da venligst til os for at høre omkring mulighederne for dette på: info@beslagsmanden.dk - Husk at sende din ordre reference med i mailen, eller evt. blot svar tilbage på din ordrebekræftelse.

Du betaler selv for returfragten, men bliver dog krediteret for den oprindelige fragt såfremt hele ordren returneres.

Får du ikke afhentet din pakke i pakkeshoppen indenfor tidsfristen, kontakter vi dig med henblik på om pakken skal sendes igen, eller på lager. Hvis du ikke ønsker genudsendelse vil du få krediteret beløbet, dog minus returnerings fragtomkostninger.

HUSK at vedlægge din ordrebekræftelse eller faktura i pakken.

Du bestemmer selv hvem du sender retur med, det vigtigste er at pakken lander på vores adresse, dvs. at pakken SKAL bookes med omdeling til vores erhversadresse:

  • Frisenborgvej 6F1, 7800 Skive

Du kan bestille levering flere steder på nettet, eller blot købe en label i din lokale pakkeshop.

Husk at få en kvittering når du indleverer pakken!

Når pakken er modtaget retur, vil indholdet blive tjekket igennem og pengene refunderet hvis alt er i orden. Pengene overføres til det kort du har brugt til at betale ordren med. Har du betalt via bankoverførsel, noter eller send os da venligst reg. og kontonummer til refundering.

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.